Sajam u Varšavi – po planu

Vreme za sajam / Osamnaesto izdanje Sajma franšiza u Varšavi održaće se od 15. do 17. oktobra u Palati kulture i nauke
Utorak
16.06.2020
Sajmovi i konferencije su ponovo u opticaju! Najveći sajam franšiza u Srednjoj i Istočnoj Evropi održaće se kako je i planirano – od 15. do 17. oktobra 2020. u Varšavi.
 

Sa ublažavanjem epidemioloških mera i normalizacijom poslovanja, otvorio se i prostor za održavanje sajmova. Vlada Poljske je, tako, krajem maja donela uredbu po kojoj se od 6. juna dozvoljava organizovanje sajmova, velikih izložbi i konferencija. Ovo je, kako prenosi portal Franchising.pl, dobra vest i za tržište franšiza, budući da su pripreme za najvažniji franšizni događaj u Srednjoj Evropi već u toku – osamnaesto izdanje Sajma franšiza u Varšavi održaće se, za sada, po planu – od 15. do 17. oktobra u Palati kulture i nauke.

Tokom tri dana sajma, u glavnom gradu Poljske nekoliko hiljada postojećih i budućih preduzetnika moći će da se upozna sa ponudom, uporedi različite koncepte i razmisli o uzimanju neke od predstavljenih franšiza. Biće ovo prilika da se, zapravo, neposredno sretnu i upoznaju „dve stane“ franšiznog biznisa – davaoci franšiza i budući primaoci franšiza.

Pronađite biznis po svojoj meri

Uprkos nepredviđenim i teškim okolnostima koje su obeležile početak ove godine, više od 50 izlagača, sa gotovo 70 brendova, već je potvrdilo učešće, a otkako je ukinuta zabrana velikih okupljanja u zatvorenom prostoru, broj zainteresovanih izlagača se svakodnevno povećava. Organizatori kažu da su prvi štandovi rezervisani još tokom prošlogodišnjeg izdanja sajma.

Gastronomija je tradicionalno jedna od najzastupljenijih industrija – na ovogodišnjem sajmu predstaviće se desetak gastronomskih brendova. Među njima su i svetski poznati brendovi kao McDonald's, Pizza Hut, Subway, ali i lokalni koncepti – Bafra Kebab, Biesiadowo, Lodolandia, New York Pizza Department, Kurcze Pieczone, Sushi Royal, Sushi Wok, Western Chicken i Western Tortilla. Među trgovačkim franšizama naći će se brendovi: Auchan, Biedronka, Carrefour, Żabka, Sorvella, 5-10-15, Vistula, Wólczanka, W. Kruk, Intermarche, Bricomarche. Predstaviće se i koncepti iz sektora finansija, nekretnina i edukacije (PKO BP, Nest Bank, Santander, Metrohouse, Edukido).

Iskustvo i znanje za bolje poslovanje

U okviru sajma se svake godine održava i Forum o franšizingu. Ovo je mesto gde se budući primaoci franšiza mogu susresti s iskusnim preduzetnicima, poslovnim ljudima i vlasnicima uspešnih franšiznih biznisa – davaocima franšiza. Ove godine, međutim, prvi put će o svojim iskustvima govoriti i – primaoci franšiza. Na svojim primerima, objasniće kako izgleda voditi sopstveni biznis pod tuđim brendom, kakva je saradnja s davaocima franšiza, na kakvu podršku mogu računati, itd. – Ovo je sjajna prilika da budući primaoci i preduzetnici iz prve ruke čuju šta podrazumeva i kako teče svakodnevno poslovanje, postave pitanja i, na osnovu toga, možda i donesu odluku o kupovini franšize – kaže Mihal Višnjevski, jedan od osnivača međunarodne konsultantske kompanije za franšizing PROFIT system.

Specijalni gost Forma biće i poznati poljski novinar i predavač Maćej Orloš (Maciej Orłoś), koji će pričati kako izgleda voditi svoj YouTube kanal. – Kad sam se pre dve godine zauvek oprostio od televizije, naravno da sam se zapitao – šta dalje – kaže Orloš. – Odlučio sam da pokrenem sopstveni biznis. Međutim, znao sam da neću otvoriti fabriku čokolade niti fabriku eksera, već da ću raditi samo ono što znam, osećam i volim. To će, u najkraćem, biti i okosnica mog predavanja i osnovna poruka učesnicima predstojećeg Foruma – kaže on.

Oslonite se na franšizu

Franšizing je i dalje jedan od najsigurnijih oblika poslovne saradnje. U ovom trenutku u Poljskoj posluje oko 1.300 franšiznih brendova – 80% pripada poljskim kompanijama, 20% su stranog porekla. Na ovom tržištu deluje i 83.000 primalaca franšize (malih i mikro kompanija koje rade pod licencom/franšizom), a najčešće se radi o porodičnim biznisima. U franšiznom sektoru radi gotovo milion ljudi (vlasnika biznisa i zaposlenih).

Franšizing igra važnu ulogu u jačanju ekonomije, jer ovaj model saradnje zaista deluje. Princip poslovanja pod dobro poznatim brendom usvojili su i preduzetnici-početnici, ali i ljudi s iskustvom koji žele da diversifikuju svoj investioni portfelj – primećuje Monika Dombrovska (Dąbrowska), predsednica Poljske franšizne organizacije i direktorka McDonald's-a u Poljskoj.

Organizator Sajma franšiza u Varšavi je kompanija PROFIT system, najveća konsultantska kuća u oblasti franšizinga u Srednjoj i Istočnoj Evropi, izdavač nekoliko franšiznih časopisa i 16 portala, među kojima je i Franchising.ba.


Za svakog po nešto / Tokom tri dana sajma u glavnom gradu Poljske nekoliko hiljada postojećih i budućih preduzetnika moći će da se upozna sa ponudom, uporedi različite koncepte i razmisli o uzimanju neke od predstavljenih franšiza