Potvrda kvalitete franšize
Hrvatska udruga za franšizno poslovanje i Europski franšizni institut, koji je dio Education4education (E4E) instituta Europske poslovne škole Zagreb, pokrenula je projekt certificiranja franšiznih sustava. Kako nam otkriva Ljiljana Kukec, predsjednica Hrvatske udruge za franšizno poslovanje, „Certifikat europskog franšizne kvalitete“ daje poseban kredibilitet franšiznim sustavima koji ga posjeduju, jer se temelji na smjernicama Europske komisije i Europske franšizne federacije. Za njega se mogu prijaviti franšize iz Hrvatske, ali i franšizni sustavi iz inozemstva.
Kakav je postupak i koji su uvjeti da se franšizni sustav certificira?
Hrvatska udruga za franšizno poslovanje zajedno sa Europskim franšiznim institutom obavlja certificiranje franšizne kvalitete po europskim standardima. „Certifikat franšizne kvalitete“ je potvrda stručnog tijela kojom se jamči da franšiza udovoljava zahtjevima propisanim određenim europskim normama i standardima, a kako bi se osigurala kvaliteta i održivost poslovanja i primatelja i davatelja franšize.
Franšize koje žele provjeriti kvalitetu svojih koncepata i dobiti ovaj znak trebaju ga zatražiti pismenim putem od Hrvatske udruge za franšizno poslovanje. Tada će Udruga zatražiti potrebnu dokumentaciju na uvid. Nakon evaluacije dostavljene dokumentacije i rješavanja primjedbi i prijedloga za poboljšanje, izdaje se Certifikat koji vrijedi dvije godine. Certifikat se sastoji od tiskanog dijela, koji se može uokviriti, i od pečata za online upotrebu. Certifikat može zatražiti bilo koja franšiza iz Hrvatske ili inozemstva. Tako da su neke franšize iz regije već stekle „Certifikat europske franšizne kvalitete“ i time poboljšale svoju poziciju na tržištu.
Što, konkretno, donosi „Certifikat europske kvalitete“ tvrtki koja ga posjeduje?
Važnost certifikata je velika, jer označava usklađenje s europskim franšiznim standardima. Europska komisija i Europska franšizna federacija zastupaju stajalište da je edukacija i usklađenje s europskim normama jedini način da franšizno poslovanje bude stvarno ravnopravni odnos dvaju partnera i da generira zapošljavanje i održiva poslovanja. Kvalitetna franšiza osnova je života puno poduzeća zato je njezina održivost vrlo važna i za davatelja i za primatelje franšize.
Osim toga, u našoj regiji vrlo je malo kupaca franšize, jer vlada veliko neznanje o ovom načinu poslovanja, zato se ponude franšiza trebaju na neki način istaknuti kako bi se predstavili tom uskom krugu onih koji žele kupiti franšizu. Franšize koje imaju „Certifikat europske kvalitete“ imaju u startu prednost, jer ipak jamče kredibilitet i ističu se.
S obzirom da u Hrvatskoj i drugim zemljama regiji nema zakona koji reguliraju franšizno poslovanje, nema niti dovoljno znanja od strane poduzetnika što to čini franšizno poslovanje te da za to nije dovoljan samo ugovor. Upravo zbog toga potrebna je ozbiljna procedura slijedom koje će poduzetnici verificirati svoje franšizne poslovne modele i uskladiti ih s EU standardima te time steći pravo na „Certifikat franšizne kvalitete“. To je važno kako bi poduzetnik potvrdio kvalitetu svojeg poslovnog koncepta koji nudi tržištu, a u isto vrijeme, da bi potencijalni kupci dobili određenu sigurnost u koji poslovni koncept ulažu novac. Zato je „Certifikat franšizne kvalitete“ jako marketinško oruđe za širenje u Hrvatskoj, ali i za internacionalizaciju poslovanja.
Rezultat ovog procesa je Certifikat u papirnatom obliku s trodimenzionalnim suhim pečatom te pečat za online upotrebu s logotipom udruge i godinom izdavanja.
Koliko su, prema vašem mišljenju, franšize u regiji usklađene s „Certifikatom“?
Iskustvo je pokazalo da niti jedna nije potpuno usklađena, ali ne zaostaju previše za svojim kolegama u Europi. Još uvijek je prisutno manjkanje znanja o svemu što franšiza sadrži pa neki poduzetnici dolaze samo s ugovorom, ali važno je da su uvidjeli potrebu za poboljšanjem, pa nemamo problema s usklađenjem i izdavanjem certifikata. Važno je da regionalni davatelji franšize steknu potrebnu razinu kvalitete kako bi naše franšize imale slobodniji put ka globalnom tržištu.
pročitajte članke
Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Razvili ste franšiznu mrežu na domaćem tržištu, spremni ste za međunarodno širenje? Što dalje? – otkriva Michał Wiśniewski, direktor franšiznog konzaltinga u grupi PROFIT system
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Najčitanije
Kako se razvijala franšiza Trafike, koji su uvjeti za primatelje franšize, te kakvu potporu dobijaju, govori Dragomir Stanković iz srbijanske tvrtke GrafArt
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Financijski model franšiznog koncepta trebao bi jezikom brojeva opisati sve investicije, prihode, rashode i dobit za davatelja i primatelja franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Popularno na forumu
Zašto je financijski model važan?
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...
Zašto je financijski model važan?
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...
Zašto je financijski model važan?
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti kredit za kupnju kuće od nekretnina započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio...
Moja lutka Pepetuška
DOBAR DAN NARODE MOJI HRVATSKI MOJ UPIT KAKO DOBITI KREDIT ZA KUPNJU KUĆE OD NEKRETNINA I GENIC KREDITA POZOVITE, ZVAO SAM VLADO MARTEL LOAN AGENCY, DANAS SAM JAKO SRETAN I...
Zašto je financijski model važan?
DOBAR DAN NARODE MOJI HRVATSKI MOJ UPIT KAKO DOBITI KREDIT ZA KUPNJU KUĆE OD NEKRETNINA I GENIC KREDITA POZOVITE, ZVAO SAM VLADO MARTEL LOAN AGENCY, DANAS SAM JAKO SRETAN I...