„Kliker“ za franšizu
Vladimir je Sukara dugo u poduzetničkim vodama, uglavnom u poslovima iz područja informacijskih tehnologija. U Banja Luci ima softversku tvrtku Got Solution brand (JSGuru) koja zapošljava programere i nudi svoje usluge diljem svijeta, a osnivač je i poslovnog inkubatora Qlab.
Prateći dešavanja na tržištu, bilo mu je jasno da će za deset godina nastati problem nedostatka radnika u IT sektoru, jer potreba za programerima ubrzano raste. – Dugo sam razmišljao o edukaciji, želeći da se, na neki način, ovom tematikom približimo djeci. Nije riječ samo o programiranju i pisanju kodova, već i drugim stvarima, budući da će se u budućnosti 90 posto poslova obavljati digitalno – priča Sukara što ga je motiviralo uzeti franšizu škole za programiranje „Kliker centar“ iz Beograda.
„Kliker“ je, naime, IT centar za djecu osnovan u svibnju 2015. godine u Beogradu, koji organizira tečajeve za učenje osnova programiranja, robotike i digitalne kreativnosti. Tečajevi su namijenjeni djeci od pet do 18 godina, a na raspolaganju im je 11 programa.
Vladimir Sukara kaže da su ovu franšizu, prije svega, uzeli kako bi zajedno s davateljem napravili nešto „veće“, a ne kako bi zaradili. – Naše je mišljenje da jedni drugima možemo pomoći napraviti ne samo poslovni uspjeh, već i unaprijediti ovaj sektor kroz edukaciju djece i tako doprinijeti tržištu – kaže Sukara.
Iako imaju iskustva iz ovog područja, Sukara, s druge strane, kaže da nisu željeli koncept razvijati sami.
– U tom ste slučaju uvijek lišeni za drukčije mišljenje i poglede. Davatelj bi vam franšize trebao prenijeti određena iskustva, ali ono što je možda još važnije – dati vam neko novo znanje i drukčije mišljenje. No, smatram da i dobri primatelji mogu pridonijeti sustavu ili mu, pak, donijeti nove ideje, pa mi već imamo neke svoje prijedloge za daljnju suradnju. Riječ je o on-line tečajevima, kako bismo bili dostupni većem broju djece, jer mnogi nisu u prilici iz sela putovati u veća mjesta, a imaju internet te mogućnosti za on-line praćenje tečajeva. Na toj ideji trenutačno radimo skupa – objašnjava Sukara te dodaje da su na ovu poslovnu suradnju gledali kao na dugoročno partnerstvo.
On kaže da je zapošljavanje programera izazov. Međutim, u njegovoj tvrtki u ovom trenutku radi 50 ljudi, tako da resurse, kada je riječ o predavačima u školi programiranja, crpi iz svoje osnovne djelatnosti. – Uvijek postoje oni koji su spremni zaraditi dodatni novac, koji žele raditi s djecom te prenijeti im znanje – kaže on.
Interes za „Kliker centrom“ u Banja Luci konstantno raste, a samo u posljednjem roku upisano je 67 djece. Najveći je interes za programom Scratch, odnosno, web-programiranjem. – Svaki je upis sve bolji i siguran sam da ćemo nastaviti u tom pravcu – kaže on.
Školu promoviraju u svom Qlabu, na društvenim mrežama, organizirajući razne događaje, kreativne vikende na kojima se, kako kaže, širi „kult“ o „Klikeru“.
Kada je riječ o samom poslovnom ambijentu u Bosni Hercegovini, Sukara se ne žali te kaže da je „klima onakva kakvom je napravite“. – Nama dobro ide. Važno je kakav put pravite, a svakako da opće stanje može biti bolje – kaže on.
Kao primatelji master franšize, imaju i priliku proširiti franšiznu mrežu u sve gradove Bosne i Hercegovine, ali im je od brzog širenja važnije tko će biti primatelj franšize. – Kako smo i mi razmišljali da partnerstvom treba dobiti dodatnu vrijednost, tako isto želimo pronaći ozbiljne primatelje franšize te izgraditi dugoročna partnerstva. Jedino takva suradnja može uspjeti – smatra Sukara.
– Idealni primatelj franšize „Kliker“ je poduzetnik ili pojedinac koji razvoj doživljava kao maraton, utrku na duge staze. Netko tko stvarno voli to što radi i ima strast da svojim djelovanjem u okviru franšize utječe na razvoj proizvoda te, samim tim, stavi vlastiti potpis na ono što radi – kaže Sukara.
pročitajte članke
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
U franšiznom sustavu Edukido većina primatelja franšize su žene. Zašto je to tako?
Dobro ustrojeni franšizni sustavi nastoje konstantno uvoditi inovacije koje će unaprijediti i olakšati poslovanje franšiznim partnerima. Što je aktualno u obrazovnom sustavu Maple Bear?
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od rijetkih regionalnih franšiznih sustava sa zavidnim brojem primatelja franšize koji vode dvije ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i što to govori o samom franšiznom sustavu?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab.