Zaštita u temelju franšize
Signal 88 Security djeluje na američkom tržištu od 2003. godine. Profilirali su se kao tvrtka koja nudi premium usluge iz područja zaštite osoba i imovine – osim ugradnje alarmnih sustava, nude se i usluge zaštite objekata (uz pomoć interventnih timova), kao i osiguranja javnih okupljanja. Razvoj je krenuo iz Omahe u Nebraski, a danas imaju više od 430 franšiznih podružnica u Americi, dok od 2008. poslovanje šire i izvan SAD-a, također po modelu franšizne suradnje s partnerima s lokalnog tržišta. Mrežu partnera do sada su razvili u Kanadi, Velikoj Britaniji, Australiji i Novom Zelandu. Od 2019. godine, Signal 88 je fokusiran na tržišta Europe, a franšizne partnere traže i u zemljama ove regije.
– Tražimo primatelja master franšize – lokalnu tvrtku ili poduzetnika koji bi pod našim brandom i u okviru našeg sustava razvijao posao na lokalnom tržištu. Master bi, stoga, imao zadatak pronalaziti i nove, pojedinačne primatelje franšize, nadgledati razvoj mreže te pružati podršku pojedinačnim partnerima – kažu u ovoj američkoj tvrtki.
Upravo iz tih razloga, primatelj master franšize trebao bi biti poduzetnik s izraženim liderskim sposobnostima, spreman izgraditi te voditi nacionalnu mrežu primatelja franšize. Prednost će, ističu u tvrtki, imati poduzetnici s dovoljnim brojem relevantnih poslovnih kontakata s lokalnog tržišta, kao i kandidati koji pokažu zavidno umijeće rada s ljudima, budući da će biti zaduženi za regrutiranje, obuku, motivaciju i upravljanje mrežom partnera. – Razumije se, naravno, da primatelj ima i dovoljno kapitala za pokretanje i nesmetano vođenje biznisa – kažu u tvrtki.
Samo za licencu (ulaznu franšiznu naknadu) primatelj master franšize trebao bi izdvojiti od 150 do 200 tisuća dolara. Procjenjuje se da dodatnih 50 do 100 tisuća dolara primatelj mora uložiti u proces pokretanja i uhodavanja posla. Za ovako veliku investiciju, master zauzvrat može računati na sveobuhvatnu podršku davatelja franšize, osim već spomenutog ekskluzivnog prava na razvoj posla na čitavom teritoriju države te mogućnosti prodaje pojedinačnih franšiza.
– Nama, kao davatelju franšize, u interesu je da se mreža koju vodi master na lokalnom tržištu neprekidno razvija i raste. Zato puno pažnje posvećujemo prijenosu specifičnog poslovnog znanja, posebno u vezi s razvojem franšizne mreže, jer će upravo to biti osnovno zaduženje, ali i najvažniji izvor prihoda za našeg primatelja master franšize – kažu u tvrtki Signal 88 Security.
pročitajte članke
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri te koja su tržišta u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Da bi do zračne luke stigli lako i komforno, morali su pokrenuti vlastiti biznis. Tako je nastao GoOpti, tvrtka specijalizirana za putnički prijevoz, koja danas svoje usluge nudi u pet zemalja te namjerava franšiznu mrežu proširiti i izvan ove regije.
Signal 88 Security ima više od 350 franšiznih poslovnica, uglavnom u zemljama engleskog govornog područja. Daljnji razvoj franšizne mreže sada pak počinje od Mađarske.
ProfitApp International, vlasnik istoimene aplikacije koja se temelji na programu lojalnosti, povezujući tvrtke iz različitih industrija i kupce, prva je crnogorska franšiza koja je započela širenje u regiji.
Flash Europe, europski lider u pružanju usluga premium transporta, nastavlja franšizno širenje, a od ove godine uvodi i praksu godišnjih skupova franšizne mreže.
Najčitanije
Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna prilično je uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele ostati konkurentni, traži se, prije svega, originalnost.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.