Hitni transport brzo raste
Uz postojeću logističku mrežu koja pokriva cijelu Europu, s podružnicama u više od 18 zemalja i više od 8.000 profesionalnih vozača, Flash Europe nedavno je pokrenuo novi franšizni program. Namjeravaju pronaći franšizne partnere – pouzdane i ambiciozne poduzetnike zainteresirane za područje logistike, koji će ponuditi usluge hitnog transporta i u zemljama ove regije. – Tržište hitnog prijevoza je sektor koji raste neusporedivo brže od bilo kojeg drugog transportnog sektora, i to će biti prvi podatak koji će biti vrlo važan za naše buduće partnere – kaže Frank van Doorn, franšizni menadžer tvrtke Flash Europe. – Uvjeti na tržištu su se uvelike promijenili posljednjih godina. Mnoge tvrtke rade na smanjenju lagera, preferirajući isporuku na zahtjev, bilo da je riječ o B2B ili B2C klijentima. To su novi, globalni trendovi koji izravno utječu na razvoj tržišta hitnog prijevoza. Naime, industrijski i maloprodajni giganti sve češće se obraćaju tvrtkama specijaliziranim za urgentni transport, a po tom pitanju, Flash Europe je tvrtka br. 1 u Europi – kaže Van Doorn. – Sve će to biti čista prednost za naše partnere – dodaje on.
Usmjerili ste se na razvoj logističke mreže tako što ćete pronalaziti primatelje franšize na lokalnim tržištima. Po čemu su tržišta ove regije specifična?
Sva su tržišta ove regije iznimno zanimljiva i atraktivna, uopćeno te ekonomski gledano. Posebno zbog automobilske industrije, koja je i dalje vrlo važan sektor kad govorimo o premium uslugama hitnog transporta. Uvjereni smo, stoga, da bismo s pravim franšiznim partnerom mogli ciljati na snažnu poziciju na tržištu. Mi bismo ponudili svoje sustave, mrežu prijevoznika i portfelj klijenata, dok bi franšizni partner trebao doprinijeti svojim lokalnim kontaktima i znanjem o tržištu.
Flash, prije svega, traži primatelja master franšize. Hoćete li, međutim, razmisliti i o pojedinačnim franšizama, ako bude zainteresiranih i za taj oblik suradnje?
U idealnom slučaju, razvoj na nekom tržištu počinje preko primatelja master franšize. No, na temelju dosadašnjeg iskustva s drugih tržišta, ponekad se razvoj može pokrenuti s jednim ili više pojedinačnih primatelja franšize. Proces pronalaženja i integriranja mastera i pojedinačnih primatelja može se odvijati paralelno, tako da su dobrodošli svi kandidati za pojedinačnu franšizu koji imaju ambiciju razviti posao u različitim regijama Hrvatske. Pogotovo zbog prakse da primatelj pojedinačne franšize preraste u mastera. To je, naime, vrlo česta i poželjna pojava. Malo kandidata, zapravo, želi i ima snage odmah preuzeti ulogu mastera.
Koji bi poduzetnici, stoga, bili idealni kandidati za Flash franšizu?
Ujvereni smo da potencijalni kandidati trebaju imati određenog iskustva iz područja transporta. To, svakako, trebaju biti poduzetnici koje privlači područje transporta i logistike, kako bi se uopće mogli uklopiti u naš DNK. Također, kandidati trebaju pokazati da mogu uspješno voditi biznis. Za nas su idealne regionalne 2PL ili 3PL tvrtke koje bi, kao naši pojedinačni primatelji franšize, vrlo lako mogle ponuditi uslugu hitnog transporta i na taj način proširiti postojeći portfelj usluga, ali i uspješno razviti franšiznu mrežu Flasha na cijelom teritoriju države. Otvoreni smo, zapravo, za sve poduzetnike koji nam se žele pridružiti na ovom putu razvoja vrlo perspektivne usluge hitnog transporta.
Što će biti ključne prednosti za primatelje Flash franšize?
U najkraćem, primatelj master franšize ubira dvostruku korist – od ulaska na profitabilno i brzorastuće tržište isporuke „na zahtjev“ te suradnje s europskim liderom u području hitnog transporta.
Isto vrijedi i za primatelje pojedinačne franšize. Vrata koja do sada možda nisu mogli otvoriti, budući da su nastupali kao mali ili manje poznati prijevoznici, sada će biti otvorena i za njih – zahvaljujući postojećim ugovorima i kontaktima tvrtke Flash s različitim značajnim klijentima, iz različitih sektora, iz svih dijelova Europe.
U ovom poslu, brzina je doista važna, ili bolje reći, presudna. Recimo, ako je do sada lokalna tvrtka mogla pružiti neku vrstu hitnog transporta, sigurno nije mogla brzo naći rješenje. Recimo, ako se klijent javi i pita može li se preuzeti pošiljka sa sjevera Njemačke, većina bi tvrtki imala rješenje za pet do sedam sati. No, ne odmah. S Flashom će se to promijeniti. Lokalni će partner odmah moći kontaktirati druge lokalne ogranke tvrtke Flash i preuzeti pošiljku iz bilo kojeg dijela Europe u roku od sat vremena. To će, zapravo, biti nemjerljiva prednost ove suradnje.
Što su ključni ciljevi primatelja franšize? Na kakvu potporu tvrtke mogu računati?
Treba istaći da se obveze mastera i pojedinačnih primatelja franšize razlikuju.
Kad govorimo o pojedinačnim primateljima, to bi, u idealnom slučaju, kako smo već spomenuli, bile tvrtke koje se već bave transportom, imaju izgrađenu logistiku i bazu klijenata. Oni će imati dva zadatka. Prvo, trebaju razviti posao na teritoriju koji im je dodijeljen, što znači da se trebaju obratiti postojećim, ali i novim klijentima, razmotriti ima li potrebe za hitnim transportom i staviti klijentima do znanja da sada nude i premium uslugu urgentnog transporta. Ponovit ću, te tvrtke do tog trenutka možda nisu mogle otvoriti sva vrata ili im to nije bilo u fokusu. Mi ćemo im u tom slučaju pomoći, staviti na raspolaganje dugu listu potencijalnih klijenata, ali partneri moraju stupiti u kontakt s tim klijentima, identificirati imaju li klijenti potrebu za hitnim transportom, i ako imaju, predočiti kako im mogu pomoći.
Važno je reći i da pojedinačni primatelj franšize ne mora rebrandirati sva svoja vozila. Može nastaviti koristiti postojeća vozila, ali nije isključeno da će, na temelju toga što je postao dijelom Flasha, odlučiti unajmiti ili obogatiti svoju flotu vozilima koje nije imao u potrfelju – dodati kombi, mali kamion, ako je do sada u floti, recimo, imao samo velike kamione. Ili, ako je imao vozila koja nije tako često koristio, on sada, kao primatelj pojedinačne franšize, može, recimo, da taj dio flote angažira i brandira isključivo za usluge Flasha. U tom slučaju, stavlja logo tvrtke Flash na vozilo i vozi samo za Flash, ne koristi ga ni za jedan drugi posao.
Znači, partner može raditi svoj posao, pružati usluge dosadašnjim klijentima, ali, ako ponudi uslugu hitnog transporta kao naš primatelj franšize, onda to radi samo i jedino pod okriljem naše organizacije, što znači da svaku pošiljku unosi u naš sustav upravljanja transportom – TMS, pri čemu, svaka pošiljka mora biti zabilježena i transparentna. Naravno, mi zahtijevamo da partner održava najvišu razinu usluge kad dođe do preuzimanja i transporta, to je obvezno. Spomenuli smo i da trebaju razvijati regionalnu mrežu klijenata na svom teritoriju, obraćati se svim sektorima koji imaju potrebu za ovom uslugom. Ključna obveza pojedinačnog primatelja franšize jeste, dakle, da je zadužen za obavljanje transporta, on je taj koji mora na vrijeme preuzeti pošiljku iz bilo kojeg dijela Europe, nadgledati je prati preko našeg TMS-a i prevesti do odredišta.
Primatelj master franšize ima nešto drukčiju ulogu. Prvo, on se ne bavi transportom – preuzimanjem i isporukom. Drugo, neće biti zadužen za klijente, to jest, neće morati privlačiti nove klijente, stupati u kontakt i surađivati s njima, jer je to zadatak primatelja pojedinačne franšize. Njegova je jedina uloga da, iz godine u godinu, razvija mrežu pojedinačnih primatelja franšize na teritoriju cijele države, što znači da će biti zadužen pronalaziti, integrirati te profesionalno usmjeravati pojedinačne primatelje franšize.
pročitajte članke
Koji su poslovni ciljevi ProfitAppa, koja su tržišta otvorili, kakav profil primatelja franšize traže i što očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer tvrtke Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri te koja su tržišta u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Da bi do zračne luke stigli lako i komforno, morali su pokrenuti vlastiti biznis. Tako je nastao GoOpti, tvrtka specijalizirana za putnički prijevoz, koja danas svoje usluge nudi u pet zemalja te namjerava franšiznu mrežu proširiti i izvan ove regije.
Flash, europski lider u pružanju profesionalnih usluga hitnog transporta, pokreće novi franšizni program. Cilj – proširenje mreže prijevoznika i partnera diljem Europe. Primatelje franšize traže i u zemljama ove regije.
Flash Europe, europski lider u pružanju usluga premium transporta, nastavlja franšizno širenje, a od ove godine uvodi i praksu godišnjih skupova franšizne mreže.
Najčitanije
Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna prilično je uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele ostati konkurentni, traži se, prije svega, originalnost.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.