Poslovna prilika na tržištu hitnog prijevoza
Danas gotovo da ne postoji industrijski sektor koji s vremena na vrijeme ne koristi uslugu hitnog transporta. Koliko je ova usluga važna, a u određenim slučajevima i ključna, najbolje znaju biznisi kojima reputacija i efikasnost ovise upravo o tome koliko će brzo isporučiti željeni proizvod kupcu ili za koje će vrijeme dobiti rezervni dio, ako dođe do bilo kakvog „hardverskog“ kvara. Mogućnost da se oslone i računaju na pouzdanog poslovnog partnera koji pruža uslugu hitnog prijevoza, postaje u tom slučaju čista predost, kažu u tvrtki Flash Europe, tvrtki koja je izgradila reputaciju europskog lidera pružajući upravo usluge hitnog transporta.
– Pritisak konkurencije i visoka očekivanja današnjih kupaca navelo je, zapravo, veliki broj tvrtki da promijene strategiju po pitanju lagera. Zalihe se danas svode na minimum, a proizvodi nude „na zahtjev“– objašnjava situaciju na tržištu Frank van Doorn, franšizni menadžer u tvrtki Flash Europe. – Za ovih 38 godina rada, vidjeli smo koliko su upravljanje lancem nabavke i hitan trasport postali ključni faktori za svako poduzeće – dodaje Van Doorn.
Na ovom fragmentiranom, ali rastućem tržištu, objašnjava dalje on, usluga hitnog transporta je karika koja jača čitav lanac nabavke. Kako praksa pokazuje, industrijski i maloprodajni se giganti sve češće oslanjaju na tvrtke za hitan transport, jer na taj način mogu održati svoje proizvodne linije „u pokretu“, uspostavljajući ujedno kontrolu nad zalihama.
Kada se, međutim, odlučuju za partnera koji će im pružiti usluge iz oblasti logistike, velike tvrtke postavljaju i određene uvjete. – Međunarodne grupe zahtijevaju određenu razinu standarda, a favoriziraju globalna rješenja. Žele partnere koji se prilagođavaju njihovim procesima i koji razumeju njihove prioritete. Nije ovde riječ samo o transportu i isporuci. Radi se o prilagođavanju klijentu i što transparentnijem procesu isporuke. Danas, to je ono što giganti u maloprodaji i industriji traže. Globalne igrače koji se mogu uskladiti s novim prioritetima – kaže Frank van Doorn.
Kako bi se prilagodio novim trendovima na tržištu nabavke, Flash je razvio globalnu logističku mrežu, s podružnicama u više od 18 zemalja. – Polazeći prije svega od potreba svojih klijenata i prijevoznika, tvrtka je osmislila i odgovarajuće tehnološke alate, koji olakšavaju kontrolu i cijeli proces transporta i isporuke – kaže Van Doorn i dodaje da je upravo na strategiji koja u fokus stavlja potrebe klijenata i dobavljača Flash izgadio uspješan poslovni model – model koji je omogućio da su tijekom 2018. njegovi kuriri organizirali 480.000 isporuka i prešli više od 300 milijuna kilometara.
U narednim godinama, tvrtka će raditi na proširenju logističke mreže tako što će otvarati franšizne podružnice na odabranim tržištima. – Bit će to rezultat novog franšiznog programa. Ako želimo proširiti i ojačati našu mrežu, trebamo pronaći odgovarajuće partnere na lokalnim tržištima – pouzdane i ambiciozne poduzetnike zainterisirane za oblast logistike, ali to, prije svega, trebaju biti poduzetnici ili tvrtke koje se već bave transportom. Pokazalo se da su u ovom poslu oni, zapravo, ne samo naši prirodni, već i idealni partneri – kaže Van Doorn.
– Potpisivanjem ugovora o master franšizi, naš franšizni partner, metaforično rečeno, „seda za volan“ i kreće na ozbiljan put. Njegova osnovna uloga bit će pronaći, kontaktirati, obučiti te razviti mrežu pojedinačnih primatelja franšize, primijenjujući na svom teritoriju provjeren model poslovanja tvrtke Flash – kaže Van Doorn.
Prva faza razvoja franšizne mreže upravo je završena na tržištu Turske. Flash Europe je za taj teritorij pronašao primatelja master franšize, koji je već uspostavio dvije single unit franšizne jedinice. – Potraga za novim partnerima nastavlja se diljem Europe. Tražimo motivirane investitore i partnere zainterisirane za oblast logistike koji bi, kao primatelji master franšize, razvijali našu mrežu i u zemljama ove regije – kaže Van Doorn.
Iako na nova tržišta ulaze tako što, prije svega, traže primatelja master franšize (Master Franchisee), Van Doorn potrvđuje da će u obzir uzeti i one kandidate koji se jave za pojedinačnu franšizu (Unit Franchise).
Poduzetnici i tvrtke koje postanu primatelji Flash franšize mogu računati na višestruke pogodnosti. Osim toga što će raditi pod okriljem reputabilnog brenda, partneri će na raspolaganju imati niz alata koji će im olakšati svakodnevno poslovanje – operativni priručnik sa svim procedurama i standardima poslovanja, namenski kreiran softver za podršku logistici isporuka, a dobit će i pun pristup širokoj mreži profesionalnih dobavljača iz cijele Europe. Ništa manje važno – dobit će i bazu klijenata s kojima tvrtka već surađuje, a među dosadašnjim ključnim klijenatima koji koriste usluge tvrtke Flash Europe nalaze se i Volkswagen, General Motors, Renault, Continental, Hella, Caterpillar, Bosch...
– Osim toga, naši budući partneri, međutim, trebaju imati na umu i sledeće – tržište hitnog transporta je sektor koji raste neusporedivo brže od bilo kojeg drugog transportnog sektora! I to na globalnoj razini. Ako već razmišljate ponuditi premium uslugu hitnog transporta, sada imate priliku postati dijelom tvrtke koja je br. 1 u Europi kada je riječ o ovoj vrsti usluge – naglašava Van Doorn.
pročitajte članke
Koji su poslovni ciljevi ProfitAppa, koja su tržišta otvorili, kakav profil primatelja franšize traže i što očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer tvrtke Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri te koja su tržišta u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Da bi do zračne luke stigli lako i komforno, morali su pokrenuti vlastiti biznis. Tako je nastao GoOpti, tvrtka specijalizirana za putnički prijevoz, koja danas svoje usluge nudi u pet zemalja te namjerava franšiznu mrežu proširiti i izvan ove regije.
Flash Europe, europski lider u području profesionalnih usluga hitnog transporta, pokreće franšizni program u ovoj regiji. Tko može postati primatelj franšize i što se očekuje od partnera, otkriva franšizni menadžer Frank van Doorn
Flash Europe, europski lider u pružanju usluga premium transporta, nastavlja franšizno širenje, a od ove godine uvodi i praksu godišnjih skupova franšizne mreže.
Najčitanije
Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna prilično je uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele ostati konkurentni, traži se, prije svega, originalnost.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.