Biznis za energične i predane
Brosh je srbijanski brand nakita, asesoara i modnih dodataka koji, iako mlad koncept, u svojoj mreži ima već četiri trgovine – dvije vlastite u Novom Sadu te po jednu franšizu u Leskovcu i Beogradu. Prema riječima Marine Erhartič, vlasnice Brosha, zainteresirani im se konstantno javaljaju, a naročito je raduje što mnogo mladih razmišlja o poduzetništvu. No, franšiza se nudi i u drugim zemljama regije, i namjenjena je svima – svim generacijama, muškarcima i ženama, i to u više formata – kao franšizna trgovina, franšizni korner ili štand u nekom trgovačkom centru.
– Zainteresiranima pristupamo potpuno iskreno i transparentno im predstavljamo naš posao. Želimo da onaj tko kupi našu franšizu točno zna što kupuje, i zato mu predočavamo realan scenarij. Zbog toga je moje prvo pitanje uvijek "Što očekujete?", jer ja znam što mogu dobiti. Svakako, mora se raditi i uložiti trud – ne postoji mogućnost da se netko od ovog posla obogati preko noći – kaže Marina Erhartič na početku razgovora.
Prošlo je šest mjeseci od otvorenja prve franšize u Leskovcu. Jeste li zadovoljni dosadašnjim rezultatima?
Prva franšiza radi baš onako kako smo projektirali našim planom tako da nema neočekivanih rezultata. Prodaja mnogo ovisi o veličini grada i broja potencijalnih kupaca. Za sada smo zadovoljni, primatelj je borben, želi ulagati u lokalni marketing i trudi se, što je vrlo važno za postizanje uspjeha.
Kada već spominjete primatelja, što Vam je najvažnije prilikom izbora primatelja, postoji li sad već neki profil idealnog kandidata?
Jako nam je važno da to bude netko tko zaista želi raditi, tko će se u ovaj posao unijeti tisuću posto te ga raditi s mnogo energije. Ovo nije posao radi zabave, zaista mu se treba posvetiti. Primatelj može biti i muškarac i žena, bilo koje dobi, mada nam se javlja mnogo mladih, što nas raduje. S druge strane, mislimo da bi u samoj trgovini ipak trebala raditi djevojka ili žena.
Javlja nam se dosta ljudi, ali već na temelju mailova radimo prvu selekciju, jer se čak i u tom prvom koraku mogu prepoznati kandidati koji nisu ozbiljni.
Koliko je vremena potrebno od početnog upoznavanja do otvorenja trgovine?
Realno je da to bude dva mjeseca, kako bi se postigao dogovor, opremio prostor i pripremio cjelokupan namještaj, završila obuka i primatelj uveo u sam posao.
Svjedoci smo da se, barem u većim gradovima, otvara dosta raznih prodavaonica nakita. Zašto uzeti Brosh franšizu, a ne, recimo, otvoriti svoju trgovinu?
Za početak, mi im nudimo sustav "ključ u ruke" i to po najpovoljnijim mogućim cijenama u smislu opremanja interijera. Primatelji su, napomenut ću, u obvezi opremiti lokal prema našim standardima kako bi vizualni ugođaj bio identičan u svim radnjama. Zato smo se za naše primatelje potrudili i uspjeli osigurati zaista povoljne cijene neophodnog namještaja. Usto, za slučaj da iz bilo kojeg razloga ne uspiju, mi ćemo otkupiti elemente interijera koji su urađeni po našim standardima, čime je rizik za primatelja doista umanjen.
Od kada smo počeli raditi, konstantno smo ulagali u marketing, što i danas radimo, uvodeći inovacije u asortiman i promociju kolekcija. Angažiramo profesionalne fotografe, manekene, vrlo smo aktivni na društvenim mrežama.
Isporuke su zagarantirane, o tome primatelji ne moraju voditi računa. Sav se nakit izrađuje po nacrtima naših dizajnera i isporučuje iz Kine, a naša obveza kao davatelja je da osiguramo dovoljne količine robe. Ne može se dogoditi da ostanu bez zaliha. Svoje primatelje, a na temelju dosadašnjeg iskustva, savjetujemo oko prvog punjenja lokala, a za sljedeće narudžbe surađujemo s njima, jer oni vremenom, upoznaju potrebe lokalnog tržišta. Zajedno pratimo potražnju, imamo i program koji nam pomaže ispratiti što se više, a što manje traži i u kom mjestu.
I također je vrlo važno da u ovom konceptu ne postoje franšizne naknade.
Koji su Vam gradovi privlačni za franšizu?
Prioritet su nam veći gradovi, jer je promet vrlo važan. Najvažnije je da lokal bude u prometnoj ulici sa što više pješaka. Trgovine se svakako mogu otvarati u većim gradovima – Beogradu, Zagrebu, Sarajevu, no, kako smo vidjeli u Srbiji, i u manjim gradovima, poput Leskovca. Ipak, za mala mjesta, mislimo da je najbolji shop-in-shop format.
pročitajte članke
Franšizni korneri pogodni su za trgovce koji žele obogatiti postojeću ponudu. Dobar primjer daju dvije poduzetnice iz Srbije koje su u svoje dućane dodale "kutak" za nakit Dvije šmizle.
Milica Luković otvorila je prije više od godinu dana trgovinu nakita i asesoara "Brosh" u Beogradu. Što je uočila, i naučila, radeći kao primateljica franšize i poduzetnica?
Suzana Daković iz Banjaluke prvi je primatelj franšize "Dvije šmizle". Sljedeće godine, slavi deset godina poslovanja.
Za koje je vrijeme moguće povratiti investiciju u L’Arome parfumeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije branda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
Izgradili smo prepoznatljiv brand na tržištu i ljudi znaju što mogu očekivati od "Dvije šmizle". Poslu, kandidatima i primateljima prilazimo jako iskreno, ističe Milica Gavrilović, vlasnica "Dvije šmizle"
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.