Lakše do franšize Edukida
Kad se Edukido pojavio na tržištu Poljske, vrlo je brzo postalo jasno da se radi o zanimljivom i perspektivnom edukativnom konceptu za djecu. U želji da na što zanimljiviji način približe mladima svijet prirode, tehnike i znanosti, spojili su učenje s zabavom te osmislili niz radionica s jednom od najomiljenijih igračaka na svijetu – LEGO kockama. Za samo nekoliko godina postojanja, Edukido je uspio pokriti gotovo čitavu Poljsku, zahvaljujući najviše činjenici da su razvili i ponudili franšizu. Danas, na tom tržištu ima više od 60 Edukido centara.
Međunarodna ekspanzija bio je sljedeći korak, a prvobitni plan, da se za inozemna tržišta ponudi master franšiza. Edukido je, stoga, tražio jednog ekskluzivnog partnera koji bi vodio poslovanje na nacionalnoj razini i bio zadužen za daljnje širenje mreže na lokalnom tržištu, tako što bi prodavao pojedinačne franšize.
Planovi su se u međuvremenu neznatno promijenili. Zbog velikog broja zainteresiranih za pojedinačnu (single unit) franšizu, koja prije svega podrazumijeva otvaranje jedne jedinice, Edukido je odlučio promijeni strategiju. Od sada, poduzetnici koji sebe vide u ovoj vrsti posla, a zainteresirani su za suradnju kroz franšizing, moći će kupiti pojedinačnu licencu za Edukido. Davatelj franšize u ovome vidi benefit za obje strane – primatelj će, uz mnogo manju investiciju, imati i mnogo manje obveza, a sam davatelj će kroz rad prvog franšiznog centra testirati prođu na lokalnom tržištu.
Investicija za pojedinačnu franšizu sastoji se iz tri dijela. Prvo se plaća ulazna naknada, koja varira ovisno o veličini teritorija za koju primatelj franšize dobiva ekskluzivnost. Kreće se od 700 eura za područje od oko 20.000 stanovnika, pa sve do 4.200 eura za licencu koja će pokrivati područje s 120.000 stanovnika. U početnu investiciju, međutim, treba uključiti i dodatnih 3.000 eura za LEGO setove, koji predstavljaju osnovni „alat“ u Edukido radionicama, kao i 350 eura koje će primatelj franšize uložiti u marketinški materijal.
Naravno, ovo je samo jedna opcija. Edukido i dalje nudi master franšizu, koja primatelju i donosi najviše profita. Osim što zarađuje na vlastitim aktivnostima, „master“, naime, zarađuje i na franšiznim naknadama, budući da ima pravo prodavati pojedinačne franšize na čitavom teritoriju države. Udio koji primatelj master franšize uzima od naknada pojedinačnih primatelja iznosi čak 75%. S druge strane, oni koji su zainteresirani za ovu vrstu licence, morat će mnogo više investirati. Osim troškova za LEGO setove i marketinške materijale, master će pokriti troškove prijevoda svih potrebnih materijala s engleskog (ili poljskog), kao i ulaznu naknadu, koje varira ovisno o veličini teritorija. Za područje Hrvatske, ova nakanda iznosi 12.000 eura.
Kakve kvalitete treba imati primatelj Edukido franšize?
U slučaju master franšize, Edukido traži kandidata s dovoljno kapitala koji dobro poznaje lokalno tržište. Poduzetnički duh i vještine upravljanja, iskustvo u prodaji i marketingu, znanje engleskog jezika i vještine komunikacije – vrlo su poželjne odlike budućeg partnera. Menadžerske se vještine traže i od kandidata za pojedinačnu franšizu. Prednost je, ali ne i nužan uvjet, ako ima iskustva u radu s djecom i komunikaciji s roditeljima.
U čemu je čar Edukida?
Kreativne radionice s LEGO kockicama, koje su zaštitni znak ovog edukativnog koncepta, ne treba miješati s tečajevima robotike. Iako se specifični LEGO kompleti koriste u svakodnevnim aktivnostima ove školice, oni su u stvari samo alat ili pomoć u nastavi, a cilj je da djeca pri izgradnji konstrukcija dođu do nekih bitnih znanja iz svijeta prirode, znanosti i tehnologije. Nastava započinje nekom stimulativnom aktivnošću koja djeci skreće pozornost na obrađenu temu – na primjer, to može biti kratak filmić. Zatim instruktor gradi priču oko odabrane teme, postavljajući niz pitanja. Djeca odgovore pronalaze na različite načine – eksperimentiranjem, razgovorom i razmišljanjem, koristeći pritom LEGO kockice. Vrlo je važno da se djeci ne daju upute što i kako treba činiti. – Nastojimo poticati i razvijati neovisnost, tako da se instruktori ne miješaju previše u rad djece. Njihova je zadaća potaknuti djecu na kreativnost, logično razmišljanje i stvaranje – objašnjava jedan od instruktora.
Dok djeca rade na svojim konstrukcijama, instruktor pokušava s njima donijeti najvažnije zaključke. Teme o kojima se raspravljalo na radionicama Edukida vrlo su široke i mogu obuhvatiti leteće objekte, obnovljive izvore energije, karte svijeta, gravitaciju, moderni prijevoz, mostove, svemirske rovere i slično. Nastava obično traje 60 minuta, odnosno, pola sata ako se radi o predškolcima. Radionice su prilagođene za grupe do 10 učenika. Osim u samostalnim Edukido centrima, radionice se mogu organizirati u vrtićima i školama.
pročitajte članke
U franšiznom sustavu Edukido većina primatelja franšize su žene. Zašto je to tako?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Tržište izvannastavnih aktivnosti za djecu konstantno raste. Prilika je to i za koncept Edukido, koji će od ove godine svoje edukativne radionice s LEGO kockama i originalne programe ponuditi i djeci iz ove regije.
Dok traže prve franšizne partnere u inozemstvu, mreža edukativnog koncepta Edukido na domaćem tržištu u Poljskoj raste. Sylwia Golonka, nova primateljica ove franšize, otkriva zašto se odlučila poslovati pod ovim brandom.
„Praksa nam pokazuje da što se više primatelji franšize oslanjaju na naše iskustvo i preporuke, to su im i rezultati poslovanja bolji“, kaže Anna Jurak, menadžerica odjela za poslovne korisnike edukativnog koncepta Edukido
Najčitanije
Ugovor o franšizingu temelj je na kojem se gradi odnos između davatelja i primatelja franšizinga.
Saloni ljepote koji nude „sve“, zapravo se ničim posebnim ne izdvajaju na tržištu. Uz DepilConcept smo uspjeli biti drukčiji, kaže Mariusz Włoczkowski, direktor razvoja franšize DepilConcept u Poljskoj
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Franšizni je paket spreman, tvrtka je objavila da prodaje franšizu, a zainteresirani se već javljaju. Kako odrediti tko je najbolji kandidat za primatelja franšize i na što trebate obratiti pažnju prije potpisivanja ugovora?