Kako se pripremiti za ulogu primatelja franšize?
Ovako, u najboljem slučaju, zvuče prva, nasumična pitanja koja postavi sebi čovek koji ozbiljno razmišlja o pokretanju posla. Manje je važno pokreće li biznis samostalno, „od nule“, ili tako što će kupiti franšizu, pravilo je u oba slučaja isto – prije nego što poduzme bilo kakav korak, budući poduzetnik treba zastati i razmisliti što sve može biti otežavajuća okolnost ako nema dobre odgovore na ključna pitanja. Pođimo od prvog...
Koji biznis?
Ljudi ponekad, a najčešće povučeni time da će dobro zaraditi, pokrenu određeni biznis samo da bi u jednom trenutku shvatili da rade posao koji im uopće ne odgovara. Stoga, kad razmišljate o poslu, razmišljajte o sebi. Posebno ako kupujete franšizu, jer to podrazumijeva da ćete u narednih pet do 10 godina raditi posao koji ne možete napustiti tek tako, bez ikakvih obveza ili posljedica. U tom slučaju, upoznajte samog sebe i – birajte poslove u kojima ćete uživati.
Pitanja koja treba postaviti:
Što volim raditi? Što znam raditi (kakvo iskustvo imam)? Što znam dobro raditi (koje su moje posebne vještine i talenti)? Što bih radije ponudio – proizvod ili uslugu? Odgovori na ova pitanja trebala bi značajno suziti odabir poželjnih poslova i franšiza.
Postoji li tržište za to?
Ako je ikako moguće, prije nego što kupite franšizu i upustite se u biznis, trebate obavite bar minimalno istraživanje tržišta. Nije nužno opsežno i profesionalno istraživanje, ali svaki se poduzetnik može raspitati, osmotriti situaciju „na terenu“ te postaviti prava pitanja:
Na koliko potencijalnih klijenata mogu računati? Postoji li potražnja za proizvodom ili uslugom koju nudim? Koje potrebe klijenata to zadovoljava? Koji problem rješava? Radi li se o prolaznom trendu ili stalnoj potrebi? Ko su moji konkurenti? Koliko ih imam? Što oni nude? Koliko su moji proizvodi ili usluge u odnosu na njih jedinstveni ili posebni?
Koliko košta pokretanje biznisa?
Računica je jasna – da biste porenuli posao, trebate imati novca. Da biste ostali u biznisu, trebate zaraditi novac. Jedan od najčešćih razloga za neusjpeh krije se, međutim, u činjenici da primatelji franšiza nisu imali dovoljno novca u početnoj i najosjetljivijoj fazi – u fazi pokretanja i uhodavanja posla. Stoga, ne zaboravite staro dokazano pravilo: koliko god iznosila početna investicija, računajte da će vam trebati – dvostruko više.
Stavite na papir sve troškove!
Bez obzira na financijske projekcije koje ćete dobiti od davatelja franšize, bilo bi dobro da sami napravite proračun troškova i prihoda. Vizija davatelja franšize katkad može biti suviše optimistična. U idealnom slučaju, trebate sami napraviti biznis plan, kojim ćete predvidjeti stvarne troškove i procijeniti za koje se vrijeme može očekivati povrat investicije.
Prvo, procijenite koliko ćete morati izdvojiti za franšizne naknade, uređenje i opremanje lokala, namještaj i inventar, prvo punjenje robom, osiguranje, promociju i marketing prije otvorenja.
Procijenite potom koliko će vam novca trebati i za nesmetano tekuće poslovanje, to jest, nakon što počnete s radom. To je novac koji ćete ulagati (trošiti) dok se biznis ne uhoda i ne postane profitabilan, što znači da ćete u prvo vrijeme najvjerojatnije pokrivati i troškove plata i doprinosa, rente, komunalija, marketinga, osiguranja, kredita...
Hoće li se ovaj posao na kraju isplatiti?
Imajte na umu da ovo nije samo pitanje profita, iako to jeste ključni i osnovni cilj svakog biznisa. Na kraju dana, kad se izmire sve obveze i svi troškovi, podvuče crta te sagleda koliko se zaradilo, ipak ostaje još jedno važno pitanje – jeste li zaradili dovoljno novca da možete reći bilo je vrijedno vremena, truda i energije koje ste uložili u to?
pročitajte članke
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Franšizni je paket spreman, tvrtka je objavila da prodaje franšizu, a zainteresirani se već javljaju. Kako odrediti tko je najbolji kandidat za primatelja franšize i na što trebate obratiti pažnju prije potpisivanja ugovora?
Financijski model franšiznog koncepta trebao bi jezikom brojeva opisati sve investicije, prihode, rashode i dobit za davatelja i primatelja franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Europi, lanac esports igraonica Friendly Fire namjerava ući na tržište SAD-a.
Najčitanije
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.
Poljska tvrtka Sweet Gallery do sada je isključivo razvijala biznise u području gastronomije. Sada ulazi u sektor turizma. Što je „Tiny House“ i kako se na ovom formatu može zaraditi?
Popularno na forumu
Zašto je financijski model važan?
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti kredit za kupnju kuće od nekretnina započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio...
Moja lutka Pepetuška
DOBAR DAN NARODE MOJI HRVATSKI MOJ UPIT KAKO DOBITI KREDIT ZA KUPNJU KUĆE OD NEKRETNINA I GENIC KREDITA POZOVITE, ZVAO SAM VLADO MARTEL LOAN AGENCY, DANAS SAM JAKO SRETAN I...
Zašto je financijski model važan?
DOBAR DAN NARODE MOJI HRVATSKI MOJ UPIT KAKO DOBITI KREDIT ZA KUPNJU KUĆE OD NEKRETNINA I GENIC KREDITA POZOVITE, ZVAO SAM VLADO MARTEL LOAN AGENCY, DANAS SAM JAKO SRETAN I...