Riječnik franšizinga i biznisa
Tajni kupac
Tajni kupac (Mystery shopper) je, zapravo, jedna od metoda ispitivanja tržišta kojom se služe tvrtke, najčešće iz uslužnog sektora, koje žele provjeriti kvalitetu usluge u svojim centrima ili prodajnim mjestima. Tvrtke unajmljuju neovisnu agenciju za ocjenjivanje kvalitete i usluge, koja šalje svoje tajne kupce obilaziti trgovine i uslužne centre - predstavljajući se kao obični kupci. Na temelju vlastitih iskustava, tajni kupci prave detaljne mjesečne izvještaje o standardu, kvaliteti i usluzi koju pružaju dotični centri.
Odgovornosti tajnog kupca:
Obilaženje trgovina i uslužnih centara u ulozi običnog kupca
Dolaženje do korisnih informacija o kvaliteti usluga
Ocjena stručnosti i ljubaznosti zaposlenih u objektu, kvalitete njihovih preporuka, urednosti prostora...
Postavljanje pitanja po unaprijed predviđenom planu
Pamćenje brojnih detalja vezanih za konkurentsku tvrtku
Pisanje izvještaja
Vještine i osobine koje bi trebao imati tajni kupac:
Nepristranost
Objektivnost
Sposobnost posvećenosti zadatku
Preciznost
Dobro pamćenje
Dobre komunikacijske sposobnosti
Sposobnost lijepog pismenog i usmenog izražavanja