Kutak s mnogo glamura
Prije 12 godina Petar Mugoša je odlučio tržištu Crne Gore ponuditi nešto što do tada nije postojalo. Razvio je novi maloprodajni format - drogerije, u kojima se danas prodaje oko 15.000 artikala. Međutim, standardnu ponudu je želio obogatiti dodatnim proizvodima. Tako su prije četiri godine sastavni dio Kuće hemije postali franšizni korneri Dvije šmizle. - Naša ciljna grupa su žene. One, zapravo, čine 90 posto naših potrošača. Željeli smo oplemeniti ponudu i pružiti ono što drugi nemaju - kaže Mugoša.
Međutim, prije no što je uveo franšizni korner u lanac drogerija Kuća hemije, odlučio je isplativost koncepta prvo testirati u jednoj od svojih parfumerija. Kada se koncept pokazao uspješnim, lako ga je prenio u drogerije. Danas se franšizni korneri beogradske tvrtke Dvije šmizle nalaze u gotovo svim objektima. - Franšizne kornere još uvijek nemamo u dvije drogerije u Podgorici. U preostale tri u tom gradu može se kupiti bižuterija popularnog brenda Dvije šmizle. Pokazalo se da je to dovoljno da bi se zadovoljilo tržište glavnog grada - kaže Mugoša.
Prije no što je Mugoša postao nositelj master franšize Dvije šmizle za Crnu Goru, u Podgorici su postojale dvije franšizne prodavaonice tog brenda. Obje su, međutim, zatvorene. - Vlasnici tih franšiznih trgovina nisu mogli izdržati pritisak tržišta. Međutim, prisutnost na tržištu kroz franšizne kornere se pokazalo kao izuzetno dobar potez za ovaj brend, posebno u našem lancu. Prije svega, zbog velike frekvencije ljudi, dostupnosti samog brenda, ali i iste ciljne skupine potrošača - objašnjava Mugoša.
On iskreno kaže da nema velike zarade na franšiznim kornerima, niti je to bio motiv prilikom uvođenja ovog koncepta. - To je naša niša. Oduvijek smo željeli ponuditi nešto drugačije, a da pri tom ponuda bude kvalitetna - ističe Mugoša.
Zbog toga se odlučio za još jednu franšizu, koju je također u vidu franšiznih kornera uveo u svoje drogerije. Postao je, naime, vlasnik master franšize hrvatskog brenda Nicole cosmetics. - Dosta putujem i kada naiđem na nešto interesantno, što bi moglo da se implementira u postojeći biznis, onda ostvarimo suradnju. Tako je bilo s Nicole cosmetics. Mogli smo da uzmemo neke druge toaletne vode ili neku drugu bižuteriju, ali nitko nije zadovoljio kvalitetu. Zato su ova dva brenda kod nas - kaže Mugoša.
Otvaranjem još dvije Kuće hemije na sjeveru Crne Gore, kako kaže, "zatvorit će" to tržište. Međutim, nedavno je počeo širiti novi lanac drogerija Dama. - Kuća hemije se temelji na konceptu čistoće i brige o obitelji, a Dama na nezi, ljepoti i zdravlju. U drogerijama Dama, primjerice, nema kućne kemije - objašnjava Mugoša.
I u novom lancu ima franšizni korner - City Fashion Jewellery. Naime, vlasnica te tvrtke je Ljiljana Čakić, ranija suvlasnica tvrtke Dvije šmizle. Danas, vodi svoju kompaniju City Fashion Jewellery.
Petar Mugoša kaže da nije do sad razmišljao da li bi drogerije Kuća hemije i Dama širio franšizno. - Davanje franšize nam još uvijek nije u poslovnim planovima, ali ukoliko bi netko zatražio know-how, svakako bismo bili spremni razgovarati. Mnogi ljudi koji dolaze iz Srbije kažu da nešto slično drogerijama Dama ne postoji u Srbiji - kaže Mugoša.
Izravno se ne bi usudili ulaziti na okolna tržišta. - Prvo je potrebno da u svojoj "kući" zatvorimo koncept. S druge strane, postoje i brojne administrativne barijere. Takve investicije zahtijevaju i mnogo novca, a na regionalnim tržištima već postoje veliki i uigrani igrači. Ako jedan DM ne može u Srbiji da se izbori sa Lilly-jem, onda Vam je jasno o čemu govorim - kaže Mugoša.
Tržište Crne Gore je, prema njegovim riječima, limitirano svojom veličinom za razvoj franšizinga. Mnogi ljudi su, kako kaže, probali sa raznim poslovnim konceptima, ali za mnoge sektore jednostavno ne postoji kritična masa.
pročitajte članke
Franšizni korneri pogodni su za trgovce koji žele obogatiti postojeću ponudu. Dobar primjer daju dvije poduzetnice iz Srbije koje su u svoje dućane dodale "kutak" za nakit Dvije šmizle.
Milica Luković otvorila je prije više od godinu dana trgovinu nakita i asesoara "Brosh" u Beogradu. Što je uočila, i naučila, radeći kao primateljica franšize i poduzetnica?
Suzana Daković iz Banjaluke prvi je primatelj franšize "Dvije šmizle". Sljedeće godine, slavi deset godina poslovanja.
Brosh je za sada otvorio dvije franšizne trgovine nakita, a Marina Erhartič, vlasnica koncepta, otkriva profil idealnog kandidata za primatelja i u kojim bi mjestima otvorili franšize
Za koje je vrijeme moguće povratiti investiciju u L’Arome parfumeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije branda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
Najčitanije
Raditi s djecom i uživati u poslu kojim se bavite bilo je ostvarenje snova, kaže Sandra Bilić-Kandić, primateljica master franšize koncepta Tinker Labs. Cilj joj je podijeliti iskustvo i proširiti franšiznu mrežu škola u Srbiji i Crnoj Gori.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Ugovor o franšizingu temelj je na kojem se gradi odnos između davatelja i primatelja franšizinga.
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Saloni ljepote koji nude „sve“, zapravo se ničim posebnim ne izdvajaju na tržištu. Uz DepilConcept smo uspjeli biti drukčiji, kaže Mariusz Włoczkowski, direktor razvoja franšize DepilConcept u Poljskoj
Popularno na forumu
Biznis za energične i predane
Zovem se Veronika i nisam mogla vjerovati kako sam dobila kredit od 20.000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu da takve kreditne tvrtke još uvijek...
Od ideje do parfumerije
Zovem se Veronika i nisam mogla vjerovati kako sam dobila kredit od 20.000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu da takve kreditne tvrtke još uvijek...
Uvijek u trendu
Zovem se Veronika i nisam mogla vjerovati kako sam dobila kredit od 20.000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu da takve kreditne tvrtke još uvijek...
Kutak za bolje poslovanje
Zovem se Veronika i nisam mogla vjerovati kako sam dobila kredit od 20.000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu da takve kreditne tvrtke još uvijek...
Franšiza za svako mjesto
Zovem se Veronika i nisam mogla vjerovati kako sam dobila kredit od 20.000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu da takve kreditne tvrtke još uvijek...